Veelgestelde vragen

 

U kunt zien welke zorg en ondersteuning aan u is toegewezen. U ziet alleen ondersteuning, die op basis van een beschikking van de gemeente Hilversum aan u is toegekend. U kunt hier:
– Uw zorg en ondersteuning inzien
– Uw zorg en ondersteuning waarderen
– Een klacht indienen over uw zorg en ondersteuning.
Daarnaast vindt u linkjes naar relevante websites en online diensten. Zo kunt u:
– Een Wmo-taxirit berekenen en boeken;
– Uw eigen bijdrage berekenen;
– Uw persoonsgebonden budget (PGB) bekijken en gegevens doorgeven;
– Zorgaanbieders vergelijken via Kieszo.nl (vanaf september 2017).

Alleen voorzieningen die een einddatum hebben van na 1-1-2015 worden getoond op ‘Mijn Zorg en Ondersteuning’.

Nee, dat kan niet. Om de ondersteuning te kunnen zien die aan u is toegewezen, moet u eerst inloggen. U moet inloggen met uw DigiD met SMS-controle en ziet dan alleen de ondersteuning die aan u is toegewezen.

Als u via www.hilversum.nl/mijnzorg niet op ‘Mijn Zorg en Ondersteuning’ komt, kan er iets mis zijn met de internetverbinding. Wij vragen u dan even te wachten en het opnieuw te proberen. Houden de problemen aan? Bel dan met het Sociaal Plein via 035 – 629 2700.

Op dit moment kunt u nog niet vanaf ‘Mijn Zorg en Ondersteuning’ printen. Deze mogelijkheid wordt later dit jaar geboden. Wel kunt u via de standaard manier vanaf uw computer een schermafdruk printen. Hoe dat moet hangt af van het type computer dat u heeft.

Nee, dat kan niet via ‘ Mijn Zorg en Ondersteuning’. Neem contact op met (uw contactpersoon) van het Sociaal Plein en leg uw situatie voor.

Voor vragen over DigiD moeten wij u doorverwijzen naar de website van DigiD. Hier kunt u in het menu klikken op Vraag en antwoord in het menu.

Uw e-mailadres en telefoonnummer worden gebruikt om contact met u op te kunnen nemen, bijvoorbeeld als u een klacht heeft ingediend of als u een waardering heeft gegeven over ontvangen ondersteuning. Uw e-mailadres en telefoonnummer worden niet aan andere partijen doorgegeven.

Via het tabblad ‘mijn profiel’ kunt u uw emailadres en telefoonnummer wijzigen.

Ja, dat kan. Als u de eerste keer ‘Mijn Zorg en Ondersteuning’ gebruikt moet u uw e-mailadres en telefoonnummer opgeven. Uw e-mailadres en telefoonnummer worden gebruikt om contact met u op te kunnen nemen, bijvoorbeeld als u een klacht heeft ingediend of als u een waardering heeft gegeven over ontvangen ondersteuning. Als u zelf geen e-mailadres heeft, kunt u een e-mailadres gebruiken van iemand in uw directe omgeving. Consequentie is dan wel dat de e-mail voor u dan naar die andere persoon gaan.

Als de informatie op ‘Mijn Zorg en Ondersteuning’ niet klopt met de beschikking die u van de gemeente ontvangen heeft, kunt u het beste contact opnemen met de consulent van de gemeente die uw beschikking heeft opgesteld. Samen kunt u dan kijken wat er aan de hand is. Let op, in de eerste fase zijn alleen toewijzingen voor (1) huishoudelijke hulp, (2) dagbesteding, (3) begeleiding en (4) hulpmiddelen zichtbaar in ‘Mijn Zorg en Ondersteuning’.

Als u via ‘Mijn Zorg en Ondersteuning’ uw ondersteuning een waardering geeft, dan wordt die waardering getoond op KiesZO. U kunt zelf kiezen of u wilt dat uw waardering anoniem getoond wordt, of dat u een naam meegeeft.

Ook voor klachten over ondersteuning gaat u naar ‘Mijn Zorg en Ondersteuning’. U ziet daar de aanduiding ‘Klacht over ondersteuning’. Vervolgens kunt u daar uw klacht kenbaar maken. U kunt daar ook de procedure lezen u uw klacht in behandeling genomen wordt.

Jazeker, dat kan ook. Log in met uw DigiD en klik op de menubutton ‘Waardeer ondersteuning’. Ga naar de zorg die aan u is toegekend. Daar kunt u uw complimenten geven, maar ook uw opmerkingen kwijt.

Deze klacht gaat naar het Centrale Klachtenmeldpunt van de Regio Gooi en Vechtstreek. Een medewerker van dit meldpunt neemt dan contact met u op.

In geval van klachten willen we graag in een persoonlijk contact (via email of telefoon) de klacht bespreken en doornemen. Hiervoor is het nodig dat u bij het indienen van de klacht ook uw emailadres en telefoonnummer beschikbaar stelt.

Nee, dat kan niet. U kunt alleen een klacht indienen over de ondersteuning die u zelf ontvangt. U moet hiervoor zijn ingelogd met DigiD.

Klachten komen niet op KiesZO. Deze worden behandeld door het Centraal Klachtenmeldpunt van de Regio Gooi en Vechtstreek.

Als u klacht via ‘Mijn Zorg en Ondersteuning’ in wilt dienen, heeft u daarvoor de DigiD nodig van de persoon die de zorg ontvangt. Steeds meer overheidszaken kunt u digitaal regelen. Dit kunt u zelf doen, of laten doen door iemand die u vertrouwt. Dit kan bijvoorbeeld een familielid, een vriend of een vrijwilliger van een hulporganisatie zijn Indien u de klacht niet via ‘Mijn Zorg en Ondersteuning’ wilt doen, kunt u ook telefonisch contact opnemen met het Klachtenmeldpunt van de Regio Gooi en Vechtstreek. Zie hiervoor de website www.regiogv.nl, ga naar Inkoop en Contractbeheer en gebruik het daar aanwezige klachtenformulier.

 

Staat uw vraag hier niet
tussen? Stel dan uw vraag
aan onze helpdesk