Veelgestelde vragen

 

Als u 15 minuten niks doet in het portaal wordt u automatisch uitgelogd. Dit is een vereiste vanuit DigiD om uw persoonsgegevens te beschermen voor als u bijvoorbeeld vergeet uit te loggen op een openbare computer.

U kunt een DigiD account aanvragen voor uw kind. Dit moet u doen met het BSN van uw kind. U kunt de sms-authenticatie vervolgens aan uw eigen nummer koppelen. Het DigiD account van uw kind kan helaas niet gekoppeld worden aan uw eigen DigiD account.

Let op: Voor kinderen van 12 t/m 16 jaar is zowel toestemming nodig van het kind als van de ouders.

Let op: Kinderen vanaf 16 jaar mogen zelf beslissen over medische behandelingen. Het gezondheidscentrum is niet aansprakelijk voor de overdracht van de DigiD account gegevens van ouder op kind wanneer de 16 jarige leeftijd is bereikt, noch voor het controleren van de daadwerkelijke opdrachtgever achter het DigiD account bij gebruik van de online diensten.

Neem contact op met de helpdesk via het contactformulier. Stuur altijd zoveel mogelijk informatie mee over de foutmelding die u krijgt. Hiermee kan de foutmelding sneller worden opgelost. Denk hierbij aan de volgende vragen:

  • Waar klikt u op als u de foutmelding krijgt?
  • Op welk tijdstip klikte u op deze knop?
  • Wat voor een foutmelding krijgt u te zien?
  • Welke browser gebruikt u?
  • Werkte dit eerder wel bij u?

Voor vragen over DigiD moeten wij u doorverwijzen naar de website van DigiD. Hier kunt u in het menu klikken op Vraag en antwoord in het menu.

Een eAfspraak is een fysiek consult dat u kan inplannen via het portaal. U gaat op de afgesproken tijd langs bij uw zorgverlener. eConsult is beveiligd mailen. U kunt dus een vraag stellen aan uw zorgverlener zonder langs te hoeven gaan. U krijgt dan binnen enkele werkdagen antwoord van uw zorgverlener. (U kunt maar 1 eConsult per 24 uur versturen.) Zowel eAfspraak als eConsult zijn niet voor spoedgevallen.

U kunt de volgende informatie naar de helpdesk kunnen sturen via het contactformulier:

  • Tijdstip van klikken op de dienst
  • Krijgt u de sessie verlopen melding bij alle 3 de diensten? (Afspraak, Consult en medicatie)
  • Heeft de dienst eerder wel voor u gewerkt?
De helpdesk zal het probleem verder onderzoeken.

Wanneer u de online diensten van uw huisarts voor de eerste keer wil gebruiken moet uw online account eerste gekoppeld worden aan het dossier van uw huisarts. Dit kan enkele werkdagen duren. Wanneer de koppeling voltooid is ontvangt u hier een email over.

Wanneer u de online diensten van uw huisarts voor de eerste keer wil gebruiken moet uw online account eerste gekoppeld worden aan het dossier van uw huisarts. Dit kan enkele werkdagen duren. Wanneer de koppeling voltooid is ontvangt u hier een email over.

U kunt de volgende informatie naar de helpdesk kunnen sturen via het contactformulier:

  • Tijdstip van klikken op de dienst
  • Krijgt u de sessie verlopen melding bij alle 3 de diensten? (Afspraak, Consult en medicatie)
  • Heeft de dienst eerder wel voor u gewerkt?
De helpdesk zal het probleem verder onderzoeken.

Een eAfspraak is een fysiek consult dat u kan inplannen via het portaal. U gaat op de afgesproken tijd langs bij uw zorgverlener. eConsult is beveiligd mailen. U kunt dus een vraag stellen aan uw zorgverlener zonder langs te hoeven gaan. U krijgt dan binnen enkele werkdagen antwoord van uw zorgverlener. (U kunt maar 1 eConsult per 24 uur versturen.) Zowel eAfspraak als eConsult zijn niet voor spoedgevallen.

U kunt alleen medicatie bestellen waarvan uw huisarts heeft aangegeven dat het herhaalmedicatie is. Over het algemeen betreft dit chronische medicatie. De andere medicijnen kunt u eventueel per eConsult aanvragen.

U kunt de volgende informatie naar de helpdesk kunnen sturen via het contactformulier:

  • Tijdstip van klikken op de dienst
  • Krijgt u de sessie verlopen melding bij alle 3 de diensten? (Afspraak, Consult en medicatie)
  • Heeft de dienst eerder wel voor u gewerkt?
De helpdesk zal het probleem verder onderzoeken.

Wanneer u de online diensten van uw huisarts voor de eerste keer wil gebruiken moet uw online account eerste gekoppeld worden aan het dossier van uw huisarts. Dit kan enkele werkdagen duren. Wanneer de koppeling voltooid is ontvangt u hier een email over.

U kunt alleen deze gegevens aanpassen omdat de overige gegevens direct afkomstig zijn uit de Basisregistratie Personen. Deze gegevens worden 1x per 3 maanden opnieuw opgevraagd. Het kan dus zijn dat de gegevens niet helemaal kloppen als u bijvoorbeeld net verhuisd bent.

Het portaal haalt uw gegevens uit de Basisregistratie Personen (BRP). In het geval van de achternaam wordt uw geboortenaam opgehaald.

 

Staat uw vraag hier niet
tussen? Stel dan uw vraag
aan onze helpdesk